неделя, 19 март 2017 г.

Или ще захапеш пръчката или ще прокълнеш


Имало един самурай в Япония. Един от неговите слуги откраднал нещо, направил някоя поразия, много лоша работа. Самураят трябвало да го накаже със смърт. И като клекнал да му реже главата, тоя казал:
- Аз съм магьосник, имам такава мощ, че да прокълна твоето семейство до девето коляно, ако ме заколиш. В момента на смъртта, когато умирам, моята последна мисъл ще бъде да те прокълна.
Той бил някакъв много лош. Всички се притеснили от това. Ще ги прокълне цялото семейство. Самураят му се изсмял в лицето.
- Как ще ме прокълнеш, ти просто ще умреш. От къде да знам, че ще ме прокълнеш.
- Ще те прокълна!
- Добре, ако след като ти отрежа главата, отрязаната глава захапе ето тази пръчка на земята, значи си ме прокълнал.
- Добре!
 И му отрязал главата. А главата отскочила и захапала пръчката.  Всички умрели от страх:
- О, прокълнати сме.
Самураят се смеел.
- Добре де защо се смееш? - Питали го учудено - Сега сме прокълнати цялото семейство до не знам кое си коляно.
- Никой не е прокълнат, той просто захапа пръчката. Цялата сила, която имаше, я използва да захапе пръчката. Никой не е прокълнат.

                                                 ***

Това е в настоящето. Силата можеш да я използваш или да захапеш пръчката или да прокълнеш. Не може двете неща. Или ще захапеш пръчката или ще прокълнеш. Енергията можеш да я използваш за едно нещо. Това е определена сила. Или ще станеш съзнателен за сега или няма да си съзнателен, ще си в ума. Или ще спиш и ще мислиш, или ще си в сърцето и ще се радваш.
Кану 

Няма коментари:

Публикуване на коментар