неделя, 26 март 2017 г.

От Будно сънно състояние към Действително будно състояние



Първата песен на Безкрая е началото на Творението. Тя допринася за очевидното спускане на Безкрайното в обиталището на многопластовата дуалност. Дуалността предполага неспирно страдание. Аз съм вечно щастлив понеже знам, че аз съм Безкрайният Единствен. Аз единствено съществувам; няма нищо освен мене; всичко останало е илюзия. Същевременно аз вечно страдам. Самият Аз съм свободен. Но във вас, в хората, аз си позволявам да се обвържа. Аз умишлено страдам чрез вас, за да ви накарам да се освободите от вашите обвързаности. Това е моето разпятие. Вашето изживяване на страданието е поради пълно невежество; и вашето невежество е моето страдание. Ти стоиш тук пред мен, и всеки един утвърждава своето отделно съществуване от другия. Произлизате от различни слоеве на обществото. Притежавате различни физически и ментални склонности и възможности. Чрез егото и ума сте станали индивидуализирани и Единствената Неделима Душа е безкрайно поделена. Но Душата никога не се поделя, тя винаги остава Една и Съща.
Вие наистина сте Безкрайна Душа, но се отъждествявате с крайния ум и затова се налага да страдате. Вие имате своите моменти на щастие и мъка. Независимо дали вашите болки превишават удоволсвията или вашите удоволствия надвишават болките, вие цял ден се безпокоите за това или онова, а в края на деня си отпочивате от ограниченото битие със здрав сън през нощта. Там вие несъзнателно се разтваряте в Безкрайното. В здравия сън вие напълно забравяте себе си и заобикалящото ви, вашите мисли и чувства, около които са подредени идеите ви за въображаемо щастие и страдания. Но този отдих е кратък. От състоянието на здрав сън вие се спускате към нормалното будно състояние, и като навлизате вие непременно трябва да минете през сънното състояние дори и да е само за частица от секундата. Та в един момент имате много щастлив и сладък сън, в който вашият идеал за щастие е изпълнен. Но понеже е сън, той трае само малко, и пробуждането боли толкова много, че вие въздишате, Колко жалко, че беше само сън! В друг момент вие имате ужасен сън, в който изживявате голямо страдание. Времето ви се струва безкрайно. Като се пробуждате, чувствате такова облекчение и си казвате, Благодаря на Бога, че беше само сън.
В сънното сътояние се наслаждавате и страдате. Когато се пробуждате,осъзнавате, че вашето развлечение и страдание не е било нищо друго освен сън - една илюзия. Но знайте, че вашето сегашно състояние на съзнанието, което наричате будно, в сравнение с Истинското Будно Състояние, не е нищо друго освен сънно състояние. Вашият живот е един сън в могъщия Сън на Бога, който е Вселената. От вашето сегашно будно сънно състояние вие трябва да преминете през много заспивания в смъртта преди да се установите в Действителното Будно състояние. След обикновен сън вие се събуждате в същата заобикаляща среда; след смърт вие възкръсвате в съвсем нова среда. Но това не слага край на вашето страдание, понеже Нишката на Действието (Карма) продължава нескъсана и безпогрешно продължава да определя живота ви. Хуморът тук е, че новите обстановки създават нови тревоги. Хватката на илюзията е толкова здрава и подвеждаща, че не можете да не се тревожите. Така вашият живот в будното сънно състояние става безкраен наниз от страдание.
Kато грубо тяло, вие се раждате отново и отново докато не осъзнаете своя Истински Аз. Като ум, се раждате само веднъж и умирате само веднъж; в този аспект не се прераждате. Грубото тяло продължава да се променя, но умът (менталното тяло) остава същият през цялото време. Всички впечатления (самскари) се пазят в ума. Впечатленията служат или за да ги използвате, или за да им се противопоставяте чрез създаване на свежа карма в последователните прераждания.
Колелото на Буда означава цикъла от раждания и смърт. Колелото се върти  по своя безкраен кръг. То ви издига към висините; и пак то ви сваля до низините. За да ви покажа как Карма постоянства като свързващо звено и жизнеопределящ фактор за бъдещите животи, ще ви дам един пример.
Имало един крал, който имал огромно богатство. Но бил безполезен крал. Той харчел цялата си енергия и всичките си пари за егоистични стремления и луксове и нямал грижа за своите поданици. В своето следващо прераждане той се родил сляп, станал просяк и така компенсирал погрешните си деяния. Та този крал имал слуга, който бил честен и верен, и работел много. В своето следващо прераждане благодарение на своите заслуги, слугата се родил в културно и заможно семейство. Един ден когато вървял по улицата, той чул умолителен плач откъм паважа.
Той идвал от един сляп просяк, който бил крал в своя предишен живот а сега гръмко се молел с протегнати ръце, `Имайте милост... Дайте ми пени в името на Бога`. И понеже всички действия колкото и да са тривиални, са вътрешно предопределени от Самскари-връзки, създаващи искания и ответни искания, богатият човек несъзнателно бил привлечен към просяка и му дал няколко медни монети. Кралят моли за подаяния и слугата го съжалява - каква комедия, проява на справедливостта в света на стойностите. Законът на карма е безпристрастен и неумолим.
Той не познава отстъпки, не дава предпочитания, не прави изключения. Той раздава правосъдие. По божествения закон вие сте защитени от спомена за предишните си животи, понеже това не би ви помогнало, за да живеете сегашния си живот, а би го направило безкрайно по-усложнен и объркан. За мен `минало` не съществува. Аз живея във Вечното настояще. Аз ясно виждам вашите предишни животи с всички ваши интимни и заплетени отношения с толкова много хора. Вашите различни реакции на другите, погледнати в контекста на взаимните връзки през минали животи, за мен са като голяма шега, и това ми помага да облекча бремето на страданието. Сега, аз ви давам друг пример. Това се случва често. Един мюсюлманин след смъртта си бил погребан в гробището. След няколко прераждания той се родил отново в мюсюлмалнско семейство в същия град. Обичайно е сред мюсюлманите да отправят молитви за мъртвите, когато посещават гробищата, да се молят на Всесилния Бог да спаси починалите. И се случва така, че този човек стои пред своя собствен гроб и тържествено се моли, `Нека бог да спаси душата ти!` Какъв абсурд! Колко покъртително!

Колелото на раждания и смърт непрекъснато се върти. Вие сте родени като мъж, като жена; богати, бедни; умни, тъпи; здрави, болни; черни, бели; от различни националности и различни вери, в съответствие с вашата наследена и наложителна нужда да имате това богатство на изживявания, което да ви помогне да трансцендентирате всички форми на двойствеността. Ръка за ръка с изживяванията, приходите и разходите по плащането на кармични дългове продължават до безкрай. Как можете да разчистите сметката си? Аватар или Сатгуру, който има универсален Ум, буквално въплъщава универсалния живот. Чрез него именно вие се освобождавате от този бизнес с Карма. Животът на всичко и на всеки е една отворена книга за мен. Той е като филмово шоу, на което аз се наслаждавам за моя собствена сметка. Аз съм единственият Продуцент на този винаги променящ се и никога не свършващ филм, наречен вселена, в който аз ставам вие във вашето будно сънно състояние, за да ви пробудя до Истинското Будно състояние. Когато изживеете това състояние, вие ще осъзнаете цялата нищожност на това, което изживявате сега - будно сънно състояние. Тук има нужда от моята Милост. Когато моята Милост се спусне, тя превръща вас в Мене.

Из "Всичко и нищо"
Мехер Баба


Няма коментари:

Публикуване на коментар