неделя, 15 януари 2017 г.

Приказка за Настрадин Ходжа и другарите


The Master speaks..

Чували сте за Настрадин Ходжа.
Седял той един ден в чайната с другарите и се хвалел, колко бил щедър. Колко се раздавал на хората. Те не му вярвали:
– А бе, не си изобщо щедър, ние те знаем години наред, на никого нищо не си дал. Изобщо не си шедър.
- Как да не съм щедър бе, ето каня ви всички на вечеря у нас, цялата чайна. Всеки от вас го каня на вечеря.
Тръгнали всички да отиват на гости на Настрадин Ходжа. По пътя Ходжа  се сетил, че обещал на жена си да купи зеленчуци, а не купил. И не само, че не купил, а още води трийсет човека на вечеря. Когато дошъл пред вратата на къщата, обърнал се към тях и им казал:
- Вие всички сте женени, знаете как е. Трябва първо аз да вляза, да кажа на жена ми. Вие - чакайте ме тука.
- Да да, разбираме. - Отвърнали те.
Влязъл Настрадин Ходжа пръв. Влиза  и казва на жена си:
- Какво ми стана, поканих цялата чайна на вечеря, а нищо не съм купил. Не знам какво ще им даваме на хората. Издъних се.
- Ех, какво да се очаква от тебе, освен такива безотговорни действия. – разочарована въздъхнала жената.
- Добре, добре жено, сега излез навън и кажи на хората, че не съм в къщи.
Навън дружината го чака. Половин час, час минава, Настрадин Ходжа си говори с жена си. По едно време излиза жена му и им казва:
- Вие какво търсите, ходжата ли търсите?
- Ами да.
- Не е в къщи.
- Как така не е в къщи? Трийсет човека има свидетели, че той влезе през тази врата!
- Не, не е в къщи! Няма го!
Почнали да се разправят, станала много тежка разправия. Трийсет мъже и една жена. Всички взели да се разправят с нея... По едно време жената почнала да губи спора. Не и вярват. че не е в къщи. Накрая Настрадин Хожда се показал от вратата и им викнал:
- Къщата има и заден изход бе, не разбирате ли, че може да съм излязъл от там?
Кану

Няма коментари:

Публикуване на коментар