понеделник, 9 януари 2017 г.

Отношенията Гуру - чела


Дори ако можете да рецитирате цялата Трипитака със сърце,
Дори ако знаете цялата Дхарма,
Ако нямате съветите на гуру,
Ще има празнина между вас и Дхарма, когато практикувате.
Атиша Дипанкара Шриджнана



Превод от руски: Durga

Отличителна особеност на Учението, което дават Титаните на Мъдростта са Гуру-чела отношенията. И понеже в тази област съществуват твърде много различни изкривявания, аз ще се опитам със свои думи, без да използвам цитати от Диктовките, да разкажа как разбирам Гуру-чела отношенията. 
ГУ-РУ: Гу означава мрак, Ру означава Светлина. Така, Гуру е този, който води от мрака към Светлината. Твърде много хора използват човешкото невежество и започват да си играят на Гуру-чела отношения. В действителност може да се каже, че Гуру-чела отношенията се осъществяват на няколко нива.
Налице е Учител на физическия план. Тук действа следния Закон: когато ученикът е готов, Учителят идва. Т.е. вибрациите на двата индивида стават близки едни на други и те автоматично се намират.
Истинските Гуру-чела отношения – това са най-висшия тип отношения, който може да съществува между хората на Земята. И затова истинските Гуру-чела отношения се срещат толкова рядко на Земята, както са рядко и Посланиците. За сравнение може да се даде такъв пример: ключът и ключалката. Колко ключа може да има за една ключалка? Един , два, три. Но те не могат да бъдат сто, не могат да бъдат хиляда. Безсмислено е да се правят хиляда ключа за една ключалка – тогава за какво служи ключалката? Затова са изключително редки случаите на Гуру-чела отношения в този свят. И повечето от хората, които смятат, че се намират в Гуру-чела отношения, те, по-скоро, заблуждават себе си и другите.
Има различни учения. Ако се обърнем към Ваджраяна – „Пътят на Еламзената колесница“, то там много неща зависят от Учителя. Защото само човек, който е минал по Пътя на Елмазената колесница, може да води след себе си другите. И затова е много важно да се намери Учител и заедно с него да се преодолява ето този опасен участък от Пътя.
В истинските Гуру-чела отношения е необходима молбата на човека да бъде приет за ученик. И съгласието на Гуру да приеме този човек за ученик. Това са два напълно еднакви процеса. Т.е. единия моли, другият приема. Ако единият не моли, а другият не приема, това е неправилно, връзката се нарушава.
Но има друг, междинен етап, когато по някаква причина човекът още не е готов да бъде ученик. Той не е готов, защото съзнанието му не е готово. Но той се стреми. И тогава Бог му помага по този Път. И ако човек изпитва любов към някой духовен Учител, и изпитва преданост към него, и се стреми да върви в същото духовно направление, по което върви духовният Учител, и прави това искрено – тогава, изпитвайки това състояние на съзнанието, той получава в своята аура целия потенциал от достижения на Учителя. Автоматично. Това просто става автоматично.
И истинският Учител е заинтересован от това неговият ученик да го изпревари в своето развитие. И тогава това ще говори за истинността на отношенията.
С това разгледахме отношенията на физическия план. Има още такова разбиране, като наличието на Учител на финия план. Доста много хора се стремят да получат контакт на финия план. И мнозина смятат, че имат такъв контакт. Но по този път има много различни подводни камъни. Например аз не можах да получа Учител на финия план без посредничеството на човек, който беше във физическо тяло и когото аз възприемах като свой Учител. Тя имаше този контакт и аз автоматично го „улових“. Просто го „улових“ в своята аура и получих този контакт. Това са много фини процеси. Не всички улавят тези процеси.
В днешно време твърде много хора мислят, че имат такъв контакт. Контактите с финия план се случват на различни нива. Има хора, които общуват с астралния план, чуват астралните двойници на Възнесените Владици или умрели хора. Тези контакти са много опасни за развитието на душата и могат да причинят много голяма вреда на индивида, който има този контакт.
Контактите с Висшите ефирни октави на Светлината са много редки. И като правило тези контакти се осъществяват благодарение на огромната милост, идваща от Божествения Свят. Ако е речено от Бога да имате такъв контакт, вие го получавате автоматично, дори без вашето желание. А когато изпитвате желание да имате учител на финия план, то самото желание може да ви изиграе лоша шега. Вие може да се сдобиете със заселник в своята аура, който ще ви диктува какво да правите.
Ето защо трябва да се тръгва от нещо просто. Да не се слуша лоша музика. Да не се гледат лоши филми. Да се отстранят лошите образи. Това е просто. Да не се употребяват алкохол и цигари. Може също да не се яде месо. Т.е. ето това са прости неща. А когато човек очиства низшите си тела, след това този контакт се случва естествено, по много естествен начин. Нали Майка Мария ни казва: „Медитирайте постоянно върху мен, изпращайте ми своята любов, целувайте моя образ. Съхранявайте тази вътрешна връзка с мен“. И това се случва естествено. Без да сте го искали. Вие просто сте се обръщали към нея, чели сте Нейните Розарии, медитирали сте върху Нейния образ. И получавате тази връзка. Това става автоматично, без каквито и да са усилия от ваша страна. Просто не пушете, не пийте, не гледайте некачествени образци и т.н. И всичко се случва естествено. 
И следващото ниво на Гуру-чела отношенията – това е връзката с вашето Висше Аз. Т.е. нашият истински Гуру – това е нашето Висше Аз. Когато получаваме тази връзка, ние веднага разбираме какво да правим в живота си. Ето, да допуснем, аз задавам въпроси, а Възнесените Владици не винаги отговарят. Защо? Защото когато ги питам какво да правя и Те ми казват какво да правя – в такъв случай върху кого ляга кармата от избора? Блага или не – все едно. Върху кого? Върху Възнесените Владици. Но Те се намират във Възнесено състояние на съзнанието. Те не могат да създават нито блага, нито не блага карма в нашия свят. Затова Те никога няма да кажат какво да се прави. Те може да дадат разбиране, но чрез моето Висше Аз. А моето Висше Аз винаги ще ми каже какво да правя в дадена ситуация. Защото това съм все пак аз самата. И То винаги играе на моя страна.
Има още един пример, който искам да приведа, защото аз срещнах в живота си хора, които постоянно общуваха с учител. Те постоянно общуваха с учител и искаха и аз също постоянно да общувам с учител. И аз по никакъв начин не можех да разбера това. Те ми казват: „Ето ти нали искаш постоянно да общуваш с учителя?“. Аз казвам: „Аз и така общувам“. „Не – казват ми, - ти трябва през цялото време да общуваш“. Аз казвам: „Е, как през цялото време? Може би нещо не разбирам. Може би моето ниво на съзнание не ми позволява да разбера нещо?“ И ми Казаха, че ако някой постоянно взема вместо теб всички решения, казва ти всичко, което трябва да правиш, то фактически ти ставаш този някой. Но къде си ти, в този случай? Ти фактически си отдал душата си на някого. Заради желанията си
И тези хора ме питаха: „Какво искаш? Какво искаш?“ Всяко мое желание - и аз съм на кукичката. И след това аз вече не съм аз, а това е „учителят“, който действа чрез мен.
Разбирате ли, колко много тънки моменти има? Затова тези хора, които безотговорно учат някого на някакви практики, подключват го някъде, те създават голяма карма. Това са много сериозни процеси, много тънки процеси.
И обучението на практика не става на семинарите. Ето например аз сега ви разказвам нещо, но аз не ви обучавам. Аз просто ви говоря за някои положения от Учението. Но това не е обучение. Това Учение е записано тук, записано е в Корана, записано е в Библията, записано е в много книги. Въпросът не е в това дали знаеш или не знаеш това Учение, дали го даваш или не. Въпросът е в това как то да се следва. И ето тук веднага възникват много въпроси: как да се следва Учението?
Има такава притча. Един ученик постъпил на обучение при учител. Това бил известен учител по фехтовка. И този ученик се преместил да живее в дома му и непрекъснато чакал кога учителят ще започне да го обучава. Минавали година след година, ученикът миел съдовете, почиствал дома, но нищо не се случвало. След няколко години учителят започнал да прави следното: в най-неподходящия момент, когато ученикът миел съдовете, той се приближавал към него и го нападал с рапирата. И ученикът бил принуден през цялото време да се защищава(смее се). И това се случвало постоянно – в най-неподходящия момент, когато миел съдовете или пода, учителят идвал и го мушкал с рапирата. И в края на краищата този ученик така се научил да отразява ударите, че станал шампион по фехтовка.

Т.е. искам да кажа, че цялото обучение преминава в обикновения живот. То не става чрез книгите или на семинари. Единствено в обикновения живот. В това е тайната“.

 





Няма коментари:

Публикуване на коментар