събота, 31 декември 2016 г.

Маха Мритюнджая мантра


MAHA MRITYUNDJAYA MANTRA

/Велика победа над смъртта/
  
OM Trayambakam Yajamahe,
Sugandhim Pushtivardhanam;
Urva Rukamiva Bandhanan,
Mrityor Mokshiye Maamritat.

Ние се молим на Господ Шива, чиито очи са Слънцето, Луната и Огъня.
Нека Той ни предпазва от всички болести, бедност и страх
И да ни благослови с благоденствие, дълголетие и добро здраве
Maha Mrityunjaya мантра, заедно с  Гаятри мантра, е една от най-широко известните мантри в съвременния индуизъм . Наричат я още Mahamoksha мантра – Велико Просвещение или Tryambakam мантра по стих на Rigveda ( RV 7.59.12).

Ние се покланяме на Шива – Трите очи (tryambakam) на Бога (yajamahe); Който е аромат (sugandhim) и подхранва (pushti), и нараства (vardhanam) всички хора.  Тъй както узрелият плод (urvarukamiva) се освобождава (bandhanaan) (с намесата на „градинаря“) от робството на пълзящото растение, когато е напълно узрял;  Нека Той освободи нас (mokshiya) от смъртта (mrityor), в името на безсмъртието (maamritaat).
Бог Шива, нарича tryambakam - този с трите очи, тъй като третото му око е „отворено“ чрез силата на покаянието и медитацията.  Третото око се казва, че се намира между веждите и се „отваря“, когато се достигне духовно пробуждане.  Така че, когато ние се молим на Господ Шива, ние по същество искаме неговата благословия и помощ в отварянето на нашата третото око на духовното познание.  Естественият резултат от това пробуждане е, че ние вървим към духовно освобождение или moksha и постигане на свобода от цикъла на смъртта или прераждането.  Целта на пеенето на тази мантра е духовното „съзряване“, така че Бог Шива да може да ни освободи от робството на всички материални неща, които ни обвързват!


Аз съм този, когото го няма.Този, когото го няма - това съм Аз. Този, който е вътре в човека - това съм Аз. Това, което е видимо - е природата. А това, което е вътре в природата - това съм Аз. Това, което може да се чуе – това е словото. Това, което е вътре в словото – това съм Аз...

Превод от руски - Мокша

Няма коментари:

Публикуване на коментар