четвъртък, 17 ноември 2016 г.

На теб ти трябва посветеност


The Master speaks...

Една приказка за Гуру и ученика. Тя е за Гуру Матсияндранат. Гуру на йоги Горакшанат.

При Матсияндранат пристига нов ученик и му казва:

- Аз съм най-нов твой ученик. Кажи на всички да си идат, аз ще съм само с тебе.

Но Гуру ги знаел неговите качества, той бил неуравновесен ученик.

- Добре - му отговорил, ще идем сега на път, по-късно може да стане това.

Пътували из цяла Индия на длъж и на шир. И пристигнали в една страна, където всички били глупави. В този ден било пълнолуние, и кралят казал на всички:

- Сложете чадъра на главата, иначе ще почернеете от луната.

Гуру Матсияндранат отбелязал:

- Тия хора не са добре тук.

- Не не, може да останем ден, два тук – възразил ученикът.

 Там всичко било много евтино, живеели в храма - Гуруто медитирал в храма, ученикът седял пред храма. Хората идвали, питали кой е в храма, голяма Мая, голяма илюзия имало.

„Сега е истинско време аз да стана Гуру” - си казал ученика. Ще казвам: “Вътре е моят ученик, аз съм негов Учител, аз съм Гуру”. Хората били щастливи, предлагали му пари храна плодове. Вътре обаче Гуруто знаел всичко, което се случвало. По едно време, Той излязъл от храма и казал:

- Достатъчно, хайде да си отиваме от това царство.

Ученикът отказал.

- Ти може да си идеш, аз искам да остана тук.

- Добре, аз си отивам, но когато имаш проблем, само сети се за мен и аз ще дойда.

И Гуруто си тръгнал. След десет дни се случила случка.

Един козел на един човек стоял близко до една стена. Внезапно стената паднала и козелът умрял. Човекът, чийто бил козелът се разплакал. Отишъл  при краля да търси разплата.

 - Искам  правда – казал пред краля. Искам да накажем този, който е виновен за смъртта на козела ми. 

- Добре. Кой е виновен да видим? Кой е отговорен за областта? Доведете го.

Довели човека, отговорен за областта. Питали го - той казал:

 – Не е моя грешка. Грешка е на човекът, който е правил стената.

- Доведете този, който правил стената.

Възложил царят. Довели този, който е правил стената.

- Не е моя грешка, а на асистента. Той сложи много вода в материала,  негова грешка е.

- Доведете асистента.

Възложил царят. Довели асистента...

- Не е моя грешка, в това вереме, когато правех материала минаваше твоят министър. Погледнах в него, затова изсипах водата.

- Доведете министъра и обесете го!

Възложил кралят. Довели министъра, сожили му въжето на врата, обаче той бил много слаб. Завели го при царя.

-  Не става за министърът това въже. Много е слаб.

- Добре, оставете го, намерете някой по-дебел.

Почнали да търсят по-дебел. Търсят, търсят и не намират кого да обесят. В това време ученикът живеел в храма, ядял много и бил здрав и дебел, слугите го хванали него и го довели на мястото. Ще го бесят него.

-  Каква е моята грешка?

Попитал изумено ученикът.

Разказали му цялата история. Той почнал да се моли – Гуру, спаси ме. Тогава се появил Гуру и му казал:

-  Е, ти нали си Гуру. Защо ме викаш мен да те спасявам?

-  Не, ти си мой Гуру, аз винаги съм стоял до твоите крака и винаги съм зад тебе.

-  Добре, това което ти кажа направи го!

Почнали да се бият помежду си. Слугата като ги видял, силно учуден попитал:

- Защо се биете??

- Това е много свято време. Когото обесят в това време, отива директно в рая. И не можем да се разберем кой от нас двамата да отиде.

- Тогава  ние искаме да отидем.

Развикали се слугите. Започнали да се карат помежду си кой да бъде обесен. Разширила се борбата и разчуло се.... Стигнало до царя.

- Аз съм цар, това е мое право и царят се обесил.

Ученикът се поклонил на Гуру.

- Ти ми спаси живота.

- На теб ти трябва посветеност - му казал Гуру. С малко илюзия си мислиш, че си Гуру и имаш проблеми.

***
Това е проблем на всички нас. Ние не практикуваме, нямаме посветеност, нямаме предаване, а искаме всичко. Това е наш проблем. Когато влезем в практиката, имаме нужда от посветеност и предаване. След като получиш плод, това е различен вкус на плода. Това е смисълът на твоя живот.

Няма коментари:

Публикуване на коментар