четвъртък, 27 август 2015 г.

Пиеса Горакшанат I




Участват
Първи ученик, Втори ученик, Матсиендранат, Трети ученик, Четвърти ученик, Пети ученик, Горакшанат, Бог Шива, Парвати, Асура
Сцена 1
Ашрамът на Матсиендранат. Матсиендранат седи във много висока медитация, обграден от пет свои ученика.

ПЪРВИ УЧЕНИК: Нашият учител е такъв велик духовен Учител. Въпреки че има изключителни духовни и окултни сили, той никога не злоупотребява с тях. Той винаги ползва своята сила за Бог, само за да удовлетвори Бог според Неговата изрична воля.

ВТОРИ УЧЕНИК: Виж как той се гмурка дълбоко навътре. Нека медитираме с него.
Всички медитират за малко.

МАТСИЕНДРАНАТ (излиза от транс): Мои скъпи духовни деца, вие сте моите най-близки ученици. Чухте ли някакъв разговор точно сега?

ТРЕТИ УЧЕНИК:  Не Учителю, не сме чули нищо. Тук нямаше никой, така че как може да чуем нещо? Ние всички медитирахме с вас в дълбока тишина.

МАТСИЕНДРАНАТ: Видяхте ли блясък около лицето ми, или аура зад главата ми?

ЧЕТВЪРТИ УЧЕНИК: Аз видях, аз видях!

ПЕТИ УЧЕНИК: Видях нещо като блясък около Вашето лице, Учителю.

ПЪРВИ УЧЕНИК: И зад главата Ви аура! Аз знам че Вие имате много аури, но аз трябва да съм видял Вашата най-красива аура!

ВТОРИ УЧЕНИК: Каква наслада да изпитам това.

МАТСИЕНДРАНАТ: Всичко това се дължи на присъствието на Бог Шива. Шива се появи пред моята вътрешна визия за да ми даде специално послание. Той ми каза че моят най-добър ученик ще дойде днес при мен за инициация.
Учениците вътрешно са шокирани и недоволни, но външно дават на Учителя широка усмивка.

МАТСИЕНДРАНАТ: Лицемерието и духовността не вървят заедно. Бъдете искрени. Аз знам че вие всички сте тъжни затова че моят най-добър ученик ще дойде при мен днес, и вие определено ще ревнувате от него. Сега кажете ми защо сте тъжни вътрешно; въпреки, че външно ми показвате щастливи лица? Защо вие вече ревнувате от него.

ТРЕТИ УЧЕНИК: Учителю, Вие знаете че не е лесно да се победи ревността. Ние настойчиво опитваме от много години, но още е изключително трудно за нас да я победим.

МАТСИЕНДРАНАТ: Просто се опитай да запомниш че ние всички сме на бойното поле. Вие сме моите войници, Аз съм вашият командващ. Но ние не сме достатъчно силни да воюваме срещу врага, най-мрачните сили на нощта сами. Ние се нуждаем някои много силен да дойде и да заеме наша страна. Естествено ако той също се присъедини на към нас, ние ще победим.

ЧЕТВЪРТИ УЧЕНИК: О, Учителю, сега ние сме изключително щастливи! Щастието в нашите сърца се показва на нашите лица.

МАТСИЕНДРАНАТ: Лъжеш ме. Вътрешно ти не си щастлив изобщо. Ти изключително силно ревнуваш. Ти ревнуваш от него, защото усещаш че неговата сила ще ни даде възможност да спечелим победата, не твоята. Когато той се появи на сцената, когато заеме нашата страна, само тогава за наш ще бъде възможно да победим. Така че ти ревнуваш защото докато ти нямаш вътрешна сила да доведеш победа, той има. Безполезно е да ми говориш лъжи, защото аз лесно мога да прочета мислите ти. Ако някой иска да предизвика вътрешните ми сили нека стане.
Никой не става

ПЕТИ УЧЕНИК: Учителю, безполезно е да се опитваме да Ви мамим, но ние знаем че нашата измама не съответства на състраданието Ви. Вашето състрадание е безкрайно по-силно от нашата измама. Затова ние оставаме с Вас.

МАТСИЕНДРАНАТ: Вие ревнувате от това, че моят най-посветен ученик ще дойде, защото той ще бъде моят любимец. Вие ревнувате затова че той ще бъде този който ще спечени победата за нас. Но вместо да ревнувате защо не започнете да считате пристигането на този ваш брат като резултат от вашите многогодишни молитви и медитации с мен? Вие се молихте за мир, светлина, блаженство и сила в безгранични размери. Сега защо не можете да приемете неговото пристигане като отговор на вашите молитви? Не мислете за него като за личност. Мислете за него като за носител на мир светлина и блаженство. Този мир, светлина и блаженство идват при вас заради вашите искрени молитви. Вашата медитация на Божествената победа роди плод. Вие се молихте на Бог в мен за удовлетворение и трансформация на вашата природа. Сега Бог ви дарява тази благодат като ви изпраща този несравним брат, който ще бъде моят най-добър ученик. Вземете го като плод на вашия стремеж, не като съперник, който е надарен с много повече способности отколкото вие имате. Ако можете да направите това, значи можете да не храните ревност към него.
Влиза Горакшанат с традиционни подаръци за Учителя

ГОРАКШАНАТ: Учителю, миналата нощ аз имах визия. Във визията Бог Шива се появи пред мен и ми каза че Вие сте моят Гуру. Така че днес аз дойдох при Вас. Моля приемете ме.

ПЪРВИ УЧЕНИК: Този път, съвсем искрено, аз чувствам, че всеки от нас е вдъхновен от съвета на нашия господар.

ТРЕТИ УЧЕНИК: Всъщност в този нов брат ние чувстваме нашето собствено живо присъствие.

ЧЕТВЪРТИ УЧЕНИК: Ние виждаме и чувстваме че неговото пристигане е резултат от нашият собствен стремеж.

ПЕТИ УЧЕНИК: Учителю, ние сме най-искрено щастливи, възхитени и горди да видим този младеж. Ние виждаме в него нашите собствени постижения.

МАТСИЕНДРАНАТ: Скъпи мой най-добър ученико, ако някога съм имал божествена гордост в живота, то цялата ти я предлагам на теб. Знам кой си и какво си. Ти си за мен и аз съм за теб. Ти дойде да ми помогнеш в поемането на отговорностите ми, и затова аз ще ти бъда вечно благодарен.

ГОРАКШАНАТ: Ти ще си ми благодарен на мен? Аз съм този, който трябва да бъде благодарен на теб. Ти ще ме инициираш и ще ми дадеш светлина в безгранична мяра. От теб аз ще приема моята реализация и освобождение.

МАТСИЕНДРАНАТ: Ти ще си ми благодарен, защото аз ще ти дам моята реализация, но аз съм благодарен на теб затова че ти ще можеш да я приемеш. Тук съм от много години, но не намерих някой толкова възприемчив на когото да предложа цялата си реализация. Ти можеш да приемеш, а аз мога да дам. Ще ти отнеме много малко време да ме реализираш. Въпрос на няколко месеца. В тези няколко месеца аз ще работя максимално силно в теб, за да ти дам реализация и освобождение. Веднъж получил моята реализация, ти ще можеш да манифестираш Всевишния в мен. Сега нека те благословя и да ти дам посвещение по традиционния начин.
Матсиендранат благославя Горакшанат и му дава низ от мъниста (мала)

МАТСИЕНДРАНАТ: Давам ти тази мала. Аз съм я осветил и сега тя е за теб. Това е много специална мала. Нека ти разкажа историята й. 
Сцена 2

Гора. Гласът на Матсиендранат се чува. После актьорите влизат и слушат историята

МАТСИЕНДРАНАТ: Веднъж Бог Шива и неговата съпруга Парвати, се разхождаха в гората Манапури. Когато решиха да се върнат обратно в къщи откриха че са изгубили пътя. Бог Шива беше изключително гладен и помоли своята съпруга да му направи храна.

ШИВА: Парвати, ти направи ми храна, а междувременно аз ще отида да потърся пътя за да можем да излезем от тази гора.

Бог Шива започва да напуска. Извенъж той получава визия.

Парвати, токущо имах визия. Видях че веднага щом тръгна, враждебна сила ще дойде и ще те атакува.

ПАРВАТИ: Моля те, моля те ако си видял това, тогава ме ме оставяй тук сама.

ШИВА: Не се притеснявай. Тук си в съвършена безопасност. Ще нарисувам кръг на земята. Остани в него. Не излизай от кръга. Оставям моя тризъбец с теб. Щом асурата дойде, хвърли го към него и той ще бъде убит. Сега трябва да тръгвам сега.
Парвати започва да приготвя храната. Влиза огромен асура.

ПАРВАТИ: Господи, този асура е огромен! Какво свирепо създание. Ще хвърля оръжието на Бпг Шива по него и ще пробода сърцето му.
Тя го хвърля и го пробожда, той пада.

О, този ужасен асура кърви обилно. Виж! Кръвта му пада по храната ми. Нечистата кръв на асурата отравя храната на Шива.
Влиза Шива

ШИВА: Парвати, добре ли си? Какъв огромен асура. Гигант.

АСУРА: Шива, Твоята съпруга ме удари с оръжието си. Животът ми е към края си заради вас двамата, аз съм целият благодарност. През целия си живот върша небожествени работи. Станах шампион в посветеността на невежеството. Сега твоето божествено оръжие и съпругата ти която е Божествената майка, отнеха живота ми. Моля те обещай ми нещо – само едно нещо. Че никога няма да ме върнеш към живота. Не използвай силата си да ме съживиш. Просто ме остави да умра тук. Но първо позволи ми да докосна стъпалата ти и да бъда благословен от теб. 
Докосва стъпалата на Шива

ШИВА: О, гиганте, сега ще бъдеш освободен. На физически план ще умреш, но на вътрешен план, ще бъдеш безсмъртен, заради твоята най-искрена молитва за освобождение.

Мой Господи, нечистата кръв на тази враждебна сила падна върху храната ти и я замърси.

ШИВА: Аз се концентрирам на нея и със състрадателната си сила я пречиствам.
Той се концентрира...

Сега аз победих тази небожествена сила с моята духовна сила. Ще опитам от тази храна. Светът е пълен с невежество. Когато невежеството се трансформира, това е божествено чудо. Предлагам част от тази храна на великана, и използвам духовната си сила за да трансформирам храната която остава в наниз от мъниста. Който използва тази мала за джапа, ще получи реализация без съмнение. 
Сцена III
Ашрамът на Матсиендранат. Матсиендранат седи във много висока медитация, обграден от пет свои ученика.

МАТСИАНДРАНАТ: Мое дете, ти си предопределен да получиш реализация много скоро в тази инкарнация; заради това аз ти предлагам тази мала. Мои деца, нека ви погледна за да видя дали още изпитвате ревност. Не, вие не ревнувате изобщо. Виждам че вие имате твърдото убеждение че това е резултат от вашия стремеж, който беше манифестиран при пристигането на новия ви духовен брат.

ГОРАКШАНАТ: Учителю, тук виждам пет лица точно като моето. Пет тела пет сърца пет души точно като моята. Прав ли съм учителю или това е просто халюцинация?

МАТСИАНДРАНАТ: Ти си абсолютно прав сине. Това не са твои обикновени духовни братя и сестри, но те са част от самото ти същество. В теб те намериха своята божествена гордост, а в тях ти намери своя божествен дълг. Ти си този, който ще им помогне да реализират Най-Висшето, а те са тези, които те доведоха тук със своя най-искрен стремеж. 

Автор Шри Чинмой

Превод от английски 
Me
 Източник

Няма коментари:

Публикуване на коментар