сряда, 19 август 2015 г.

Несравнимата гордост на учителя, един истински ученик



РАЗКАЗВАЧ: Веднъж три възрастни жени отишли при един духовен Учител. Техните синове били на зрелостен изпит и те били любопитни да узнаят резултатите от изпита, така че отишли при Учителя. Учителят дал на всяка различен отговор.


УЧИТЕЛ (на първата): Съмнително е.

(на втората): Безнадежден случай е.

(на третата): Твоят син определено ще мине изпита.


РАЗКАЗВАЧ: Няколко дни по-късно резултатите излезли във вестника. В случая на тази, на която Учителят казал: „Съмнително“, момчето минало. В случая, където Учителят казал, че момчето изобщо няма да мине, „безнадежден случай“, то минало повече от добре. В случая, където той казал: „Определено ще мине,“ момчето се провалило. Всички предсказания на Учителя били погрешни.

От трите жени, двете безмилостно осмели предсказанието на Учителя. Но майката, чийто син се провалил, когато Учителят й казал, че той определено ще мине, била единствената, която запазила вярата си и се върнала при него. Другите не се върнали повече, въпреки че били повече от доволни, че синовете им са минали изпита.

Жената, чийто син се провалил, дошла да посети Учителя. Вестникът бил точно пред Учителя, и мислейки, че Учителят може да се засрами, тя грабнала вестника и го захвърлила настрани. Още не била удовлетворена. Тя намерила страницата, където бил споменат резултатът и я скъсала на парчета.


УЧИТЕЛ: Какво правиш, и как така ти се върна при мен? Твоят син се провали. В другите два случая аз предсказах, че синовете им ще се провалят, но те минаха изпита. Онези жени можеха лесно да дойдат при мен с усмихнати лица. Но знаейки съвършено добре, че твоят син се провали, как така ти дойде при мен?


ЖЕНА: (приближава се и докосва стъпалата на Учителя) Учителю, аз дойдох при Вас с моите приятелки от любопитство, но когато Ви видях да медитирате и да ни гледате, усмихвайки се, аз видях Божествена Светлина във Вашето лице. Наистина, моят син се провали на изпита. Какво значение има? Даже ако беше минал, нямаше да значи много. Да минеш или да се провалиш на матурата не е въпрос на живот и смърт. Но аз никога не съм виждала в лицето на никой човек Светлината, която видях във Вас. Моят син не е вкъщи, иначе аз щях да го доведа и да го поставя пред Вашите стъпала.


УЧИТЕЛЯТ: Твоят син ще дойде!


ЖЕНА: Определено ще дойде. Синът ми има безрезервна вяра в мен. Той е целият любов към мен. Моят син е предопределен да дойде при Вас. Аз ще доведа също и сестра ми. Съпругът ми сега е далеч в града, но щом се върне, ще го доведа заедно с моите деца. От сега нататък, ние всички ще бъдем Ваши ученици. И ако моят син се провали и следващия път, бъдете спокоен, Учителю, ние няма да изгубим вяра във Вас. Ние идваме при духовния Учител за духовна светлина, божествена любов, небесни благословии, и постоянно напътствие, а не за резултатите в училище на нашите деца.

УЧИТЕЛ: (благославя я) Да имам ученичка като теб е да се гордея с безценен скъпоценен камък. Да имам ученичка като теб е като да се грижа за безценно бижу.


Автор Шри Чинмой

Превод sukhpakhi


Няма коментари:

Публикуване на коментар