четвъртък, 27 август 2015 г.

Горакшанат II


Участват: Горакшанат, Йоги, Пазач на Вратата, Танцуващи момичета, Матсиандранат, Ученици

Сцена I

Ашрамът на Матсиендранат. Горакшанат медитира. Влиза пътуващ йоги.

 

ЙОГИ: Какво грозно, небожествено, непоносимо място. Никога не съм бил в толкова недуховен ашрам. Каква ли отрепка ще да е Учителят.

 

ГОРАКШАНАТ: Не смей да говориш за моя Учител така. Имам изключителна окултна сила.

 

ЙОГИ: Покажи ми твоята окултна сила.

 

ГОРАКШАНАТ: (грабвайки нож) Това е нож. Ако ме прободеш където и да било по тялото няма да успееш да ме нараниш изобщо. Това е моята сила.

Йоги започва да пробожда Горакшанат

 

ЙОГИ: Добре. Когато те ударя, ти няма да бъдеш наранен, но моите удари винаги създават звук. Ако ме удариш със същия нож, не само че няма да можеш да ме нараниш, но няма и да създадеш никакъв звук.

 

Горакшанат пробожда йоги няколко пъти

ГОРАКШАНАТ: Прав си! Нито звук! Как е възможно това?

 

ЙОГИ: Ако се идентифицираш с абсолюта тогава никакъв звук няма да бъде произведен от удара. Това доказва че аз съм по-висш от теб в окултната сила.

Йоги излиза

 

ГОРАКШАНАТ: О, Учителю, къде си сега? Трябва да говоря с теб за това. Трябва да се концентрирам на теб за да видя къде си и какво правиш.

Горакшанат сяда и се концентрира

Сцена II

Матсиандранат седи сред супер лукс заобиколен от хубави момичета, някои от тях танцуват

 

ГОРАКШАНАТ: Как е възможно това? Моят Учител е от най-висока класа. Вероятно визията ми е погрешна. Нека се концентрирам отново.

Горакшанат се концентрира

 

ГОРАКШАНАТ: Учителят ми е пропаднал?! Заобиколен е от толкова много момичета... и всички пеят и танцуват. Той се наслаждава на всички видове витален живот. Трябва да го спася. Окултно ще се пренеса на това място.

 

Горакшанат приближава групата, но е спрян от пазача на вратата.

 

ГОРАКШАНАТ: Искам да говоря с този човек. Той е моят Гуру. Той е Матсиандранат от Каул. Трябва да го видя.

 

ПАЗАЧ НА ВРАТАТА: Матсиандранат твой Гуру? Това ли е известният Матсиандранат от Каул? Той е паднал! Какво беше и какво е станал сега. Той е паднал до такава степен, че не мога да повярвам на ушите си, когато ми каза, че това е Матсиандранат.

 

ГОРАКШАНАТ: Трябва да го спася незабавно.

 

ПАЗАЧ НА ВРАТАТА: Ако ти можеш да го спасиш от това място, ще бъдеш изключителен късметлия.

                                                                                               

Горакшанат опитва да се приближи до Матсиандранат, но танцуващите момичета не му позволяват да дойде по-близо.

 

ГОРАКШАНАТ: Изглежда трябва да използвам окултната си сила за да се направя на хубаво момиче иначе никога няма да мога да се приближа до моят Учител.

 

Излиза Горакшанат и влиза като красиво момиче. Матсиандранат не го разпознава.

 

ГОРАКШАНАТ: Учителю какво правите тук? Какъв живот водите? Вие сте душа реализирала Бог. Какво правите тук наслаждавайки се на витален живот?

 

МАТСИАНДРАНАТ: О, аз съм паднал, аз съм паднал, паднал съм до такава степен... Сега ме спаси.

 

ГОРАКШАНАТ: Ще използвам окултната си сила и ви взимам от тук.

Сцена III

Ашрамът на Матсиандранат. Матсиандранат седи в медитация заобиколен от своите ученици. Влиза Горакшанат с още един Матсиандранат, който отива с медитиращият Матсиандранат и влиза в него.

ГОРАКШАНАТ: (към един от изумените ученици) Тук ли беше Учителят последните няколко седмици?

УЧЕНИК: Да, тук беше и ние всички бяхме с него.

ГОРАКШАНАТ: Как е възможно това? Учителю, моля ви обяснете това, през което току що минах. Не мога да проумея тайната, какво всъщност се случи.

 

МАТСИАНДРАНАТ: Трябваше да направя всичко това за теб, за твоето съвършенство. Ти имаш всичките окултни сили, но твоята гордост беше прекалено голяма. Аз изпратих този йоги при теб, за да смачка гордостта ти. Да разбереш, че не си най-великият окултист на света. Има много хора с далеч по-големи окултни сили от твоята. Освен това ти беше много строг и скован в духовния си живот. Гледаше на жените отвисоко. Казах ти многократно, че с това да гледаш отвисоко на жените няма да можеш да трансформираш и усъвършенстваш живота си, но на теб не ти пукаше за освобождението на жените от невежеството. Ти си моят най-добър ученик. Дадох ти всички окултни сили, но ти беше победен от този йоги, само заради твоята гордост. Сега, когато си унизен и гордостта ти е смачкана, искам да ти кажа нещо. Въпреки че си мой ученик, и въпреки че беше победен от този йоги, не след дълго ти ще ни надминеш и мен и него. Защото днес ти победи своята гордост и видя Истината по божествен начин и защото ставайки жена, за да ме приближиш, ти научи да не избягваш и да не презираш жените и сега твоят огромен потенциал ще излезе на преден план. Ти трябва да ни надминеш. Нямам какво повече да те науча. Всичко, което имам, го дадох на теб.

 

Автор - Шри Чинмой

Превод - Дурга 


 

Няма коментари:

Публикуване на коментар