сряда, 19 октомври 2016 г.

Господ Гауранга: Въплътената Любов



РОЛИ:

ЧАЙТАНЯ (Господ Гауранга)

Нитянанда, неговия обичен равностоящ

Джагай и Мадай, двама братя хулигани

Бхакти


(Чайтаня и Нитянанда с няколко бхакти вървят по улицата и пеят Hari Bol, Hari bol с дълбока радост.)

Hari Bol Hari Bol Hari Bol Hari Bol durbar ananda nartan kallol


НИТЯНАНДА: О, Господ Гауранга, твоето издигане в небесата на Бенгал по това време, време, в което нашата провинция е забулена в мъгла от суеверие, невежество и песимизъм, е върховна благословия от Провидението. Свръхестествената Светлина, която хвърляш върху нашата спяща и угнетена страна, буди децата й за нов живот. Твоята работа и Твоите чудеса не се правят, за да привлекат вниманието на хората, но за да дарят любовта Ти, Твоето състрадание на бедното страдащо човечество. За теб един грешник не е предмет на гняв или презрение, а повод за състрадание и любов.


ЧАЙТАНЯ: В моята философия, Нитянанда, ние няма нужда да изключваме сетивата. Ние трябва да държим сетивата си непокътнати. Но също никога не трябва да забравяме да ги държим под съответния контрол.


НИТЯНАНДА: А-а! Ето ги онези двама демони в човешка форма, братята Джагай и Мадай.

(Мадай, по-младият и по-яростен от двамата, държи глинена делва. Изведнъж той мята делвата по Нитянанда, като го удря и ранява по челото.)

НИТЯНАНДА (пее Merechis kalasir kana ta bole ki prema debo na): Ти ме удари. Моето чело е ранено и кърви от удара на тази делва. Но въпреки това аз съм вън от себе си от радост, тъй като най-накрая вниманието на Господ Гауранга ще бъде привлечено от вас двамата, най-лошите възможни грешници, и неговата спасителна Милост най-накрая ще се излее върху вас. Само едно негово докосване или поглед вършат чудо на чудесата.

ЧАЙТАНЯ (разгневен на Мадай): Как смееш да удряш моя Нитянанда? Ще призова чакрата ми да те накаже, Мадай. Няма да толерирам страданието на моя истински ученик, който ми е по-скъп от собствения живот!

НИТЯНАНДА: Мой Господи, не искам спасение точно сега. Първо спаси най-големите грешници в света и тогава можеш да вземеш моя случай под внимание.


ЧАЙТАНЯ: Нитянанда, ти наистина си въплъщение на прошката. Но моят гняв не е угаснал. Аз ще накажа Мадай.

(Чайтаня се обръща към Мадай. Мадай го гледа дълго време, сякаш покорен от магия. В групата настава мълчание.)


МАДАЙ (настрани): Само при вида на Чайтаня аз чувствам голяма промяна да настава в мен. Моето вътрешно същество е хванато, като земя, сграбчена в ноктите на котка. Неговото тихо влияние променя живота ми. (Към Чайтаня) О Чайтаня, мой Господи, аз не моля за прошка от теб, нито се боя от наказание. Нека дойде и аз ще го приветствам. Само ми кажи, има ли някакъв начин, някакво изкупление, чрез което да мога, в някой бъдещ век да се докосна до лотосовите Ти нозе? Само ми кажи начина, ако има такъв, и после ме изостави.

(Мадай пее.) Rama Raghava Rama Raghava Rama Raghava Rakshamam

Krishna Keshava Krishna Keshava Krishna Keshava Pahimam


ЧАЙТАНЯ: Мадай, твоята молитва е същевременно поразителна и значима. (Благославя Мадай и Джагай.) И двамата, ти и брат ти Джагай, ще бъдете трансформирани в души, по-свети от най-светите. Не може да има и сянка от съмнение, че това чудо, което предвиждам, скоро ще стане най-явната Истина.

МАДАЙ: О, Господ Чайтаня, твоят живот е живот, пълен с чудеса, а нашият е живот, изпълнен с благодарност към Теб, о, Любов Въплътена!


(Всички пеят, излизайки.)Bhaja Govinda charan arabinda Shyama sundara Gokul ananda

Няма коментари:

Публикуване на коментар