събота, 30 юли 2016 г.

Карна отива при Бишма


РАЗКАЗВАЧ: Вечерта Карна отиде при Бишма и му каза в трептящата тъмнина под военното знаме:

КАРНА: Аз съм Карна, когото ти гледаше с омраза, докато стоях пред очите ти.

БИШМА (вижда го): Аз не те мразя, Бхарата. Но ти искаше война, докато аз се опитвах да намеря мир. Ето защо ти говорих остро. Но колелото няма да спре да се върти. И все пак, чуй това, което си слушал и преди от мен: живей в мир с твоите братя. Ти си най-добрият воин в целия свят, но нека войната завърши с мен. Ти имаш смелостта и добротата, повече от всеки друг, да сториш това за мен.

КАРНА: Даже срещу тях аз ще се бия. Дойдох тук, за да ми дадеш своето разрешение, и своята прошка за моята минала грубост към теб, извършена в гняв.

БИШМА: Давам ти и двете. И отново се провалих. Ти, който мислиш, че си толкова добър воин, колкото съм аз... казвам ти, ти си много по-добър.

РАЗКАЗВАЧ: Щом Карна си отиде, Кришна незабелязан дойде до Бишма, и насън отслаби веригите на надеждата, които вързват живота: Аз съм Господът: Това имам; Това ще получа; Този убих; Този ще убия утре; Аз съм богат, и благороден, и щастлив; Кой друг е като мен! – така че цялата тази болка изчезна, както и жаждата, и гладът, и Бишма заспа спокойно, на върховете на хилядите стрели.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар