неделя, 10 май 2015 г.

Рада и Кришна са чисти

От Шри Чинмой
Превод: sukhpakhi

РОЛИ:
Кришна
Рада, божествена съпруга на Кришна
Първо момиче
Второ момиче
Трето момиче
Други божествени приятели на Кришна, предимно жени

(Кришна седи сам. До него е неговата флейта.)

КРИШНА: (вдигайки флейтата си): Когато свиря на тази флейта, мъже и жени, особено жени, идват да слушат моята музика. Хората ме критикуват, защото чувстват, че моята връзка с тези жени не е чиста. Но аз знам колко чисти са тези жени, и знам каква чистота въплъщавам аз. Бедната Рада, тя е моята най-скъпа Шакти. Тя е самата Чистота. Но човешките същества, как ще разберат те божествената Любов? Как ще разберат божествената Наслада? Ще трябва да търпя критиката от хората.
(Кришна пее.) Този, който е обичал този свят,
е получил само разкъсваща болка.
Светът му е хвърлил
цялата грозота, мръсотия, нечистота и порочност.
И все пак, героят напредва,
носейки бремето на целия свят.
На края на своите множество борби
той ще отиде и ще застане пред Стъпалата
на Всевишния Господ.

КРИШНА: Аз нямам против. Аз съм над всичко това. Но моята Рада страда, и ми е жал за нея.

(Влиза Рада.)

КРИШНА: Как се чувстваш днес, Рада?

(Рада не отговаря.)

КРИШНА: Вчера ти беше в лошо настроение. Изглежда днес си още по-зле. Рада, моля те, кажи ми какво става. Вчера те попитах какво ти е, и ти не отговори. Днес отново те питам. Умолявам те. Сега кажи ми какво се е случило. Някой обиди ли те?

РАДА: Ти си толкова чист, толкова божествен. Аз идвам при теб, за да слушам твоята музика, да слушам твоя божествен глас, да слушам твоята вечна Истина. Знам, че ти си божествен, и моето сърце е цялото за теб. Но всички ни критикуват, дори моите приятелки, които също идват тук да те слушат. Приятелките ми творят такива клюки. Те са немислими, непоносими.

КРИШНА: Знаеш ли защо го правят? Можеш ли да ми кажеш защо се държат така?

РАДА: Само защото ти ми показваш специално внимание, те не могат да го понесат. Те ми завиждат. (Кришна се усмихва.) Не можеш ли да спреш тяхната завист?

КРИШНА: Човешката завист, Рада, е много сериозна болест. Ще се опитам да ги освободя от завистта. Но това е много трудна задача.

РАДА: Или трябва да ги освободиш от завистта, или трябва да ги накараш да почувстват, че аз съм чиста/невинна.

КРИШНА: Да ги накарам да почувстват, че ти си чиста – това е далеч по-лесно. Това лесно мога да го направя. Ще ти покажа.

(Кришна почва да свири затрогваща музика на своята флейта. Всички негови божествени приятели идват бързайки да чуят неговата музика. Кришна свири няколко минути.)

КРИШНА: Днес искам да играем на една специална игра. (Говорейки на жените.) Повечето от вас са омъжени. Аз искам днес да докажете, че всички сте непорочни. Искам да докажете своята чистота.

(Щом Кришна казва това, някои от тях незабавно избягват.)

КРИШНА: Вижте това. Аз поисках от тях да докажат своята непорочност и те избягаха. Можете да си представите какъв живот водят. Така, вие оставате. Толкова се радвам, че вие водите непорочен живот. Сега, тук има сито и тук има кофа с вода. Един по един идвайте и наливайте водата в ситото. Ако водата не протече, когато някой я налее, това означава, че тази жена е извънредно чиста и непорочна.

(Момичетата се редят на опашка. Първото момиче идва и налива вода в ситото. Водата изтича. Зрителите почват да се смеят.)

ЗРИТЕЛИ: О, тя не е непорочна. Тя не е чиста.

(Момичето си крие лицето засрамено. Следващото момиче почва да налива, но отново водата преминава.)

ЗРИТЕЛИ (смеейки се): Тя не е непорочна, тя не е непорочна.

КРИШНА (към третото момиче): Хайде сега.

(Третото момиче идва и пострадва от същата съдба. Водата се процежда през ситото. Всички почват да се смеят.)

ТРЕТО МОМИЧЕ (подигравателно): О, Рада трябва да дойде. Нека тя опита!

ДРУГИ: Да, Рада трябва да дойде. Нека Рада дойде. Нека Рада опита!

ВТОРО МОМИЧЕ: Защо закачате Рада? И тя не е непорочна. Имайте малко състрадание към нея. Знаете много добре какъв живот води тя.

КРИШНА: Добре, тя не води живот на чистота. Но нека опита все пак. Рада, моля те, ела и виж. Опитай и ти, Рада. Ела.

(Рада излиза напред и се кани да налее водата. Другите жени веднага почват да се смеят.)

КРИШНА: Мълчете. Нека видим първо.

РАДА: Виж, те вече се смеят и се присмиват и ме критикуват. Защо трябва да го правя?

КРИШНА (към зрителите): Не се присмивайте. Не се смейте. Още не е времето да се смеете и да критикувате. Вие се доказахте. Доказахте, че изобщо не сте непорочни. Вие знаете само как да критикувате и да се присмивате. Сега, нека Рада опита. Поне й дайте шанс.

(Рада налива водата. Водата не изтича през ситото. Всички са изненадани.)

КРИШНА: Сега може да видите кой е непорочен, кой е чист. Вие, хора, гледайте. Знаете как да критикувате, как да се присмивате. Но не знаете как да водите чист живот. Аз ви уча на вечната Истина. Аз съм Господарят на Вселената. Рада идва при мен за духовна помощ, вечна Истина. Нейната любов към мен е божествена. Моята любов към нея също е божествена. Вашите умове са в калта. Вие оставате в замърсено съзнание. Вие се интересувате от мъже, интересувате се от земни задължения, интересувате се от име, слава и толкова много неща. Но моята Рада, аз съм винаги в нейния ум. Тя също е омъжена жена. Има своя съпруг и всичко друго, точно като вас. Но без значение къде отива, без значение с кого говори, умът й е винаги насочен към моето Трансцедентално Съзнание. Тя знае, че аз съм Господарят на Вселената. (Прави пауза.) Който мисли за мен, има най-чистото сърце на земята. Онези, които мислят за други неща, не са чисти и никога няма да могат да бъдат чисти. Днес видяхте тяхната чистота. Ще дойде ден, когато целият свят ще узнае коя е Рада. Светът не само ще познае нейната чистота, но също ще получи от нейната божественост най-чистата наслада, която съществува в земното съзнание. Тя е моята наслада; тя е насладата на Вселената. Молете се, медитирайте. Всички от вас един ден ще имате чистотата на Рада, съзнанието на Рада. Ще отнеме време; ще отнеме векове, хилядолетия. Но за вас също ще бъде възможно да имате висотата на Рада, съзнанието на Рада, реализацията на Рада.

(Рада душевно поглежда Кришна, а другите момичета слушат тихо, докато второто момиче пее.)Моят Кришна не е черен,
Той е чисто злато.
Той Самият е вплетен
във всемирната Красота, Светлина и Великолепие.
Той изглежда тъмен,
защото аз съм разлял мастилото
на моя ум върху Него.
Иначе, моят Възлюбен е целият Светлина.
Той създаде светлината и тъмнината,
Той е вътре и извън необятния Космос.
С това знание,
аз ще се запозная наново
с целия свят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар