неделя, 21 февруари 2016 г.

Не колко часа медитираш, а как медитираш

СЦЕНА 1

(Кришна и Арджуна ходят по улицата. Изведнъж те виждат един човек, който дърпа количка, натоварена с цветя.)

АРДЖУНА: Кришна, виж! Един човек тегли количка, натоварена с всякакви видове цветя. Не са ли красиви?

КРИШНА: Да, наистина са красиви.

АРДЖУНА (към човека с количката): Какво правиш с тези цветя, приятелю мой? Къде отиваш?

(Човекът не обръща внимание на Арджуна. Той продължава да тегли количката. Излиза.)

КРИШНА: Арджуна, нека го последваме.

АРДЖУНА: Това е добра идея.

(Кришна и Арджуна излизат.)

СЦЕНА 2

(Човекът е достигнал своята цел. Кришна и Арджуна излизат.)

АРДЖУНА: Какво ще правиш с всички тези цветя? Струва ми се, че ти вече си донесъл няколко колички с цветя тук. Каква огромна купчина с цветя виждам! Какво правиш с толкова много цветя?

ЧОВЕК: Нямам време да говоря с вас. Сега съм зает със сериозна работа. Мога да говоря само с един човек на земята, и това е Бхима, вторият от Пандавите.

АРДЖУНА: Защо?

ЧОВЕК: Не спорете с мен. Той е най-великият търсач от всички. Когато той медитира само за минута или две преди храната си, казвайки: „О, Могъщи Господ Шива“, той предлага хиляди цветя на Господа. Неговата концентрация е най-интензивна; неговата медитация е най-искрена. Виж, в неговото семейство той има брат на име Арджуна, който предлага само по едно цвете на Господ Шива. Той само се хвали, медитирайки с часове. Само Бог знае кога Арджуна ще осъзнае, че неговата медитация, неговата сила на концентрация, изобщо не може да се сравни с тази на неговия брат Бхима.

АРДЖУНА: Кришна, достатъчно унижение! Ти ме унижаваш по всеки начин! Защо ме унижаваш толкова лошо?

КРИШНА: Това не е унижение, мой най-скъпи Арджуна. Това е просветление. Аз уча света през теб. Исках да те науча, че не колко цветя предлагаш или колко много часове медитираш има значение, а по-скоро твоята сила на концентрация, твоята сила на преданост. Ти се молиш на този и на онзи бог. Искаш да удовлетвориш всички богове. Събираш много цветя и ги предлагаш на Господ Шива едно по едно, за два часа всеки ден. Всеки път, докато предлагаш едно цвете, ти произнасяш името на Господ Шива. Ти мислиш, че понеже предлагаш много цветя на Господ Шива и на другите богове толкова часове наред, ти си най-добрият търсач. Това е твоята суета, о, Арджуна. Моята безгранична любов и състрадание към теб бяха тези, които искаха да унищожа твоята суета. О, Арджуна, отново и отново аз ти казвам, ти си моят най-добър ученик, моят най-добър приятел. Ти си установил своето вечно единство с мен.

(Арджуна пее.)

АРДЖУНА: Аз съм Твоето цвете,

Ти си моят златен Бряг.

Аз съм Твоята божествена крава,

Ти си моята Флейта,

Божествена Флейта.

Аз съм Твоята песен, божествена песен,

Ти си моят живот,

Вечен Живот.

Аз съм Твоето прощаване,

Ти си моята Красота,

Вътрешна Красота.

Ami tomar phul tumi amar kul Ami tomar dhenu tumi amar benu Ami tomar gan tumi amar pran Ami tomar khama tumi amar rama

Няма коментари:

Публикуване на коментар