сряда, 2 март 2016 г.

Осем божествени наставления от Шри Чайтаня Махапрабху

ШИКШАШТАКА
 
 
1. Святото Име на Кришна почиства огледалото на сърцето и потушава пожара от страдание в гората на раждането и смъртта. Както вечерният лотос цъфти под хладните лунни лъчи, така сърцето разцъфва в нектара на Името. Накрая душата се пробужда за истинското си скрито съкровище – живот в любов с Кришна. Отново и отново вкусвайки нектара, душата се гмурка и изплува в океана от вечно нарастващо блаженство. Всички осезаеми аспекти на личността са напълно удовлетворени и пречистени и най-накрая победени от все-благоприятното влияние на Святото Име на Кришна.

2. О, мой Господи, Твоето Свято Име дарява благоденствие на всички Ти имаш безброй имена, такива като Кришна и Говинда, чрез които се разкриваш на падналите души. В многото Си свети имена Ти милостиво си вложил цялата Си трансцедентална сила. И за възпяването им няма определено време или място. Само по безпричинната Си милост Ти се спускаш във формата на божествен звук, но моето голямо нещастие е, че поради нанасяните обиди, аз не изпитвам любов към Твоето Свято Име. 

3. Само който е по-смирен от стрък трева, по-сдържан от дърво, и който отдава цялата почит на другите, без да я желае за себе си, ще може винаги да възпява Святото Име на Кришна.

4. О, Господи, аз нямам желание за богатство, последователи, красиви жени, плодоносни дейности или освобождение. Единственият ми копнеж е да Ти служа безкористно и предано живот след живот.

5. О, сине на Нанда Махарадж, аз съм Твой вечен слуга, но заради собствената си карма съм пропаднал в този ужасен океан от раждане и смърт. Прояви Своята безпричинна милост и приеми тази паднала душа като една прашинка в Святите Ти лотосови нозе.

6. О, Господи, кога сълзите ще започнат да се стичат на вълни от очите ми и гласът ми ще затрепери в екстаз? Кога космите по тялото ми ще настръхнат, докато възпявам Твоето Свято Име?

7. О, Говинда, без Теб светът е пуст. Сълзи се стичат от очите ми като пороен дъжд и всеки миг изглежда като цяла вечност.

8. Кришна може да ме прегръща с любов или да ме стъпче в нозете Си. Той може да разбива сърцето ми, като се крие от мен. В крайна сметка Той не признава никакъв морал, но нека прави каквото иска, защото Той е единственият Бог на сърцето ми и ще бъде такъв завинаги.

Няма коментари:

Публикуване на коментар