петък, 24 февруари 2017 г.

Който ми удари плесница, ще му дам орех


The Master speaks...
Един човек, който бил много известен, искал да напредва в суфизма. Затова четял много книги. Учел корана... обаче нямал напредък. Никакъв напредък, нищо. Чул един ден за един голям суфи - Бaязид Бистами – един просветлен суфи. Чул за него и отишъл да го посети. Попитал го:
- Аз практикувам зикър, чета свещените книги, но нямам напредък – какво ще кажеш, защо нямам напредък? Можеш ли да ми дадеш някои напътствия, нали си духовен човек, напреднала душа, какво ще ми препоръчаш?
 Баязид Бистами му отговорил:
- Имам лек за твоята болест, обаче ти не можеш да го вземеш.
- Как, защо не мога да го взема, учидил се човекът, дай изпитай ме, сложи ме на изпит.
- Добре, ако искаш да напредваш, трябва да направиш нещо. Трябва да си обръснеш главата, брадата и да свалиш тези дрехи и само една превръзка да си сложиш. Да вземеш един чувал с орехи, да идеш на пазара.
 Той бил ага – бил главен в тази област и всички в града го знаят. А трябва да иде без дрехи, само с една кърпа с гола глава, обръсната брада и само с един чувал с орехи.
- Бос, ще идеш и ще викаш: „който ми удари плесница, ще му дам орех. Който ми удари плесница, ще му дам орех.”
 - Аааа, това - казал - не мога да го направя.
 - Ако не можеш да го направиш, не можеш да напредваш.

                                                 ***

В един момент трябва да излезеш от социалния трип. Ако не излезеш от социалния трип, той ще те победи, няма компромис. Това е така – суфите, бактите, всички били критикувани. Критикували ги защо говорили, защо не говорили, защо пеели.. За всички.

Пепси Баба

Няма коментари:

Публикуване на коментар