петък, 16 декември 2016 г.

Приказка за Бог Сканда


 
The Master speaks...
 
Мистичният път за това истинското е, чрез наш опит да разбираме, да имаме прозрение за тези истории, как се появил Ганеша..., появата на Сканда, на другият син на Шива също е много важна. Тук го нямаме него, Сканда. Обаче Сканда също е много важна поява според мен, имам такова усещане, че Сканда е много важен за хората, да разберат нещо чрез Неговата поява. Това е дете на Шива. Ганеша и Сканда.

Сканда е с шест глави и дванайсет ръце. И много оръжия носи. Него го дават като Бог на войната, войн Сканда. Супрамання. Всъщност Сканда е дете. Като малък имало един демон, който бил много могъщ и боговете не можели да го победят и им било казано, че само дете на Шива, малък можел да го победи този демон. Обаче Шива нямал намерение да прави деца. Самият Шива си седял на планинския връх в самадхи, в единство с вечното, трансцеденталното и медитирал. Какво го интересува деца да прави. Не го интересуват такива неща от света, сега ще прави деца, па това, онова, проблеми. А специално Шива пък изобщо. Той в самадхи, той удовлетворен, в ананда, в абсолютно блаженство, удовлетворен и ще прави деца, секс. Това е толкова скучно, ако човек е в такова съзнание. То не е човек даже това е Шива.

И той медитира обаче боговете казват - трябва да го направи това дете, иначе пропаднахме, този демон ще унищожи всичко, той почнал да завзема територии, им взел тяхното царство, част от техните неща и Брахма им казал: „Само син на Шива може да го спре. Никой друг”.

И те започнали да се договарят как да прецакат Шива да направи дете. Имало едно момиче, което било влюбено в Шива. Това била Ума, инкарнация човешка на жена, ама пак Ума, самата божествена майка в женско тяло. Веднъж се срещнала с Него и откакто Го видяла, вече край. Нищо, влюбила се в Шива. Ума се влюбила в Шива. Прави пуджи само, обожава Го така, така, и те дошли при Нея и и казват:

- Слушай, има шанс Шива да го върнем от самадхи и да се влюби в тебе. Ти ще дойдеш, ще застанеш близо до Него, а Кама и Рати....

Те били богът на желанията и на страстта. Кама е бог на желанията, той е като Купидон нещо, а Рати е съпругата. Тя станала като стрела. Рати да нацели Шива и като Го уцели стрелата на любовта, да отвори очите и да види Ума. Да се влюби в нея и да направят дете. Да се оженят, така, така, обаче Шива си седи в самадхи и не знае какво му се готви. А боговете подготвили цялата работа, наместили Ума в близост да я види, викнали Кама и Рати със стрелите, всичко наместили и в момента, в който Кама искал да изпрати стрелата да уцели Шива, Той отворил не двете очи, а третото око.

Защото той когато е в самадхи, първо енергията от тука се спуска, тука в третото око, не се спуска в очите, а се спуска в треотто око и той от самадхи погледанл и въпреки, че е оттатък, той е съзнателен и за тук. Това е много високо ниво, топва е все пак Шива, нали. Тук правят друго нещо, не е като онзи първия път и Шива погледнал през третото око Кама и Рати, желанието и страстта и ги претворил в пепел. Направо ги изпепелил, ги изгорил. С такава сила и светлина като погледнал с третото око и страстта и желанието се претворили в пепел.

За това пепелта до ден днешен е символ на безстрастие и на непривързаност и садхутата в Индия се мажат с пепел, защото това символизира непривързаност и край на страстите и на желанията, вибхути, това което Саи Баба го материализира, тази пепел, която излиза от Него, което значи безстрастие, непривързаност, край на страстите и на желанията. Пепел, всичко изгоряло, няма вече връзки с този свят, огънят на съзнанието, огъня на третото око на Шива, огъня на любовта към Бог, изгорил всичко, цялата привързаност и страст. И желания.

И така Той изгорил Кама и Рати, обаче все пак след това те трябвало да се раждат като хора. Все пак отворил очите, когато се спуснала енергията в очите, отворил очите и видял Ума. И като я видял, се влюбил в нея, много я харесал. И се взели като мъж и жена. Така Шива започнал да и обяснява Тантра. Лява Тантра - всички пози. Почнал един небесен секс, който не свършва, Шива не свършва. Цяла небесна година те правят секс, а Шива никак да свърши. Чакат боговете кога ще направи детето, кога ще го направи, той никак да го направи, само секс - тантрически. Шива ги прецакал пак.

Най-различни позиции. Само Ума и Шива непрекъснато в усамотение, непрекъснат секс и няма свършване Шива. Боговете пак се загрижили. Те чакат дете, няма, няма и цяла делегация на боговете отишли при Шива.

Фактически в това послание на тази пурана какво значи? Много дълбоко послание. Това значи, че Тантра много хора се захласват по лява Тантра в днешно време, а и в миналото предполагам, това значи, че тантрически секс може само човек, който няма никакви страст и никаква привързаност.

Само тогава можеш да имаш такъв секс. Духовен. Когато няма в теб никаква страст и никакво желание, тогава е възможно. За това свами Сатянанда, един голям тантрист, йоги, казва: След самадхи, Тантра. След като човек влезе в самадхи, тогава може да практикува Тантра.  Иначе не може, неговата Тантра ще бъде просто секс. Маскиран секс под име на Тантра, а такива ги има много. Защото самадхи нямат много често хората. Това не е от най-разпространените изживявания.

За това тантристите реално не са толкова често разпространени хора, специално такива леви тантристи, такива които практикуват сексуална Тантра. За това има Тантри, които не са сексуални, нямат общо с това. Обаче с това познание на пураната, с това изживяване на Шива и Парвати, тоест на Ума, то е все едно и също. Само че различни имена – Парвати, Дурга, Ума и т.н. иска да каже - само когато някой трансцедентирал страстта и желанието, може да прави такъв небесен секс.

Това се отнася за нея, защото Шива предал учението за лява Тантра на жената. Тя е Парвати, тя е Ума, тя е негова енергия, тя е шакти, те са едно, Той не може да прави секс с нея, ако не са едно. Те са едно, една енергия всъщност, това е ед на игра на енергиите, това не е конкретно мъж и жена в оня смисъл, който ние си замисляме, това е игра на трансцедентални енергии това е много по-висше ниво от това, което умът може да разбере, защото това е след самадхи нали...

 Когато се спуснало това съзнание, хората почнали по човешки да го разбират, да си го тълкуват и т.н. И то паднало на много ниско ниво. Изгубило се онова чистото, езотеричното и останала една груба механична игра. Докато за това време, Шива в действителност на шакти, на собствената си енергия, на Ума, и предал безстрастността и непривързаността. По време на секса. Предал Неговото си съзнание на Нея, защото и тя добила същите качества. Всъщност това е учението, тя станала едно с Него. С тази игра. Тази игра не била обикновена игра, това било обучение. Това е учение. Той е като Гуру на шакти, и Тя е най-добрият ученик и е абсолютно предана на Него.

И в съвършена преданост, съвършена вяра, съвършена любов, в съвършено единство, целия този танц се случил. Това не е изобщо междучовешки отношения. Изобщо нямаме представа за това нещо. В действителност Шива тогава наистина е предал лява Тантра. Обаче тези истинските, които го приели, те са много редки. Те са, не знам колко милиона хора, някой реално наистина го има това знание от Шива, наистина директно. Така че това е много често, хората спекулират с това нещо. 

Идват боговете при Шива и му казват:

- Кога ще дойде това дете, ние го чакаме....

 Вече трябвало искрено да кажат каква е работата. Искаме семе, Твоето семе. Искаме дете. И Шива им казва:

- Ако искате семе, аз ще ви го дам. Няма проблем...

Обаче съзнателно и им предава семето си. Шива. И не го предава на Ума, с Ума е цялата игра, обаче Той не го е предал на Ума семето, Тя не ражда детето. Тя няма нищо общо с цялата история, тя няма да ражда детето. Целият секс е всъщност, за да и пренесе учението на Тантра, а не да ражда деца. Какво общо има това с раждане на деца. Тантра.

Той предава семето си на Агни. Предава семето си на бога на огъня. Това е много дълбоко, пак семето влиза в Агни, в бога на огъня. Агни  приема семето, обаче това семе е толкова силно, това не е като човешкото семе, както ние го знаем. Това семе на Шива е като някаква атомна експлозия, някаква огромна сила съдържа в себе си. Такава шакти, такава енергия, че самият Агни не може да го додържи, вика:

- Оооо, става много горещо.

На огъня му става горещо от семето на Шива. Много дълбоко е тази история. Не може самият огън да го издържи и тогава той отива при Ганга. При Ганга Деви.

- Ганга Мата Джи, приеми това семе моля ти се. Вземи ето, аз не мога да го държа, слага го във водата.

Обаче Ганга почва да се изпарява от това семе, то толкова силно, че и Ганга не може да го издържи, а тя е Негова енергия нали на Шива му се спуска по главата, обаче и тя не може и тогава дават семето на кого? На земята! Ганга го дава на земята и само земята може да го приеме това семе. Виж колко е дълбока историята.

Огънят, водата, земята .... пътува семето. И идва до земята. Земята го приема. Само земята можела да го приеме, тя е най-грубата, най-грубата енергия,  и тя го приема в себе си. На един бряг на Ганг се ражда Сканда. Или Супрамання, синът на Шива се ражда от земята. От семето на Шива и от земята се ражда това божествено дете от земя.

Тогава го отглеждат шестте сканди, за това го наричат и Сканда. Има шест критики. Това е друго име, това са шест божествени жени, които му дават да суче. Те го хранят с тяхно мляко. Шест жени, които са полубожества. Критиките са небесни същества, които имат връзка с материалния свят. Като ангели някакъв вид, по християнски, как да го кажа, те са като някои такива ангелски, божествени същества и те му дават мляко. Ама какво мляко, нали някое друго мляко. Дават му на малкия Сканда да суче и той суче от 6 гърди в същото време и за това шест глави развива. От тука, от тука, от тука, шест места суче мляко и шест глави му израстват и 12 ръце. И когато идва на определена възраст идват боговете и му дават ведите, учат го това, онова. Обаче него не го интересува много учение и такива работи – оръжия, копия, тризъбци, най-различни такива, и почват бойни изкуства. Сканда става най-добрият войн. Още на малка възраст е страхотен войн. Когато дошло време да убие демона, боговете му казват:

 - Хайде сега е времето, трябва да поведеш войската на боговете.

 Цялата войска на богове тръгва под негово водство - на Сканда. Брат му Ганеша, също водач на небесната войска. Гана Наяка, значи водачът на небесните войни. Гана Наяка е Ганеша, Сканда също. Генералът, той е водачът. И двамата играят тази роля. Синовете на Шива. Той повел войската срещу демоните и естествено те губят, убиват ги и т.н. В смисъл връщат си божествената територия, защото в цялата история, във всички пурани, във всички свети писания индийски все е борба между демоните и боговете.

Демоните се опитват да им вземат от божествената територия, те им ги връщат, а те са братя. Демоните - асурите и девите, те са братя. Имат един баща а две майки. Дити и Адити. Адити е майката на девите, а Дити е майката на демоните, на асурите. Бащата е един. Значи от две майки, един баща толкова различни същества. Едните са асури, демони, другите са богове. Така че в нас всъщност, в хората, цялото това нещо е записано. Сега може да изглежда като истори,я някаква приказка, обаче всички тези качества, всички тези вътрешни трансформации, всички тези елементи, раждания, умирания, всичко това е записано у нас. Обаче ние не можем да видим тези записки. Не можем да видим къде е в нас тази записка, какво се случва. И на нас – замисли, на човека му е скучно седи, и скучно му е....

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар