вторник, 29 ноември 2016 г.

Приказка за посветения ученик


Веднъж в едно село пристигнал велик Учител. Още щом пристигнал в селото, той поръчал да пратят хабер до всички жители, да дойдат да го видят.
- Нека всички дойдат да ме видят - казал той - и който дойде да ме види, още същия този ден ще отиде в рая. За него ще бъде сигурно, че ще е в рая.
Отишли пратеници и глашатаи да разпространят новината, не останал и един човек от селото, който да не бил уведомен. И така в уречения ден и час всички хора от селото се събрали на мегдана. Учителят дал благословии на всички пристигнали да го видят, но до него стигнало известие, че само един човек от селото не поискал да дойде да го види.
- Но защо – зачудил се Учителят - Защо не е поискал да дойде, нали обещах, че всички, които ме видят ще идат в рая... Заведете ме при този човек – искам да го видя.
Завели Учителя при човека. Заварили го да мете двора на къщата си. Учителят се приближил до него и го попитал:
- Днес цялото село се събра на мегдана да ме види. Само ти не дойде. Можеш ли да ми кажеш защо?
- Виждаш ли, отговорил човекът, аз имам Учител. Той скоро напусна тялото, почина. Ти каза, че който дойде да те види, ще иде право в рая, но аз не съм сигурен къде е отишъл моят Учител. И ако аз отида в рая, а Той не е там... няма да мога да бъда с Него. За това не дойдох на мегдана да те видя!

Няма коментари:

Публикуване на коментар