The Master speaks...
Първото суфиско теке е
направено от християнин. Било двама, които много се обичат помежду си. Един
християнин ходел на лов и видял как се срещат двама, които много се обичат.
Такава любов струи между тях, двама мъже си споделят храната, се гледат с
толкова любов. Той просто не можел да повярва. Питал ги:
- Вие какви сте?
Те му казали - суфи.
- Къде правите практика?
- Никъде, нямаме място,
навсякъде.
- Аз ще ви направя къща –
казал той - защото Христос казва: По какво ще ви познаят, че сте Мои ученици?
По това, че се обичате помежду си. И това са думите на Христос.
Точно това е качество,
което Мохамед е проявил.
Мохамед не само воювал за
Мека. Той правел и такива неща, с които показал огромно състрадание, огромна
любов към хората и спокойствие. Качества на едно просветлено същество, на едно
прекрасно човешко същество. Така, че Мохамед не е просто някой завоевател, не е
просто Чингиз Хан, той е Расул Аллах, Божественото чрез Него спуснало думите в
Корана. Това е един канал, през който Божественото проговорило на хората, на
тези диви арабски племена. Те са толкова диви, че ако е бил благ като Исус,
нямало никога да стане религия. Трябвало да се бори с меч, да воюва за Мека, да
побеждава враговете по някой начин. Тези, които не вярвали в него. Обаче това
било в онова време. Сега като четат тези работи, хората мислят, че така трябва
да правят. Пак имитират онова, което е било по времето на Мохамед. Това е било
по онова време, трябва есенцията на това което Бог е спуснал чрез Мохамед, да
приемат хората. Не да имитират нещо от преди не знам колко години. Това е
обикновена грешка, която я правят всички.
Мохамед има едни качества в
неговото същество, когато Руми говори за Мохамед, добивам едно друго усещане за
Него. Обаче кога слушам от някои хора, които не го харесват, естествено е да
пренесат тяхното усещане за Мохамед. Ти не можеш да имаш свое, те ти внушават
какъв е. Така, че Мохамед е всъщност едно прекрасно Божествено същество. Не
значи, че аз съм мюсюлманин. Обаче не значи, че не мога да има любов или почит
към Мохамед и не мога да видя нещо Божествено в него.
Или в Кришна, Буда или в Шри Чайтаня. Не
виждам никаква противопоставеност в тези неща. Божественото се проявява в
различни места на земята, в различни форми, за различни племена в различни
времена. Ние не можем да кажем, че Божественото се проявява само в една форма
на едно място в цялата вечност, за всички хора. Някои секти твърдят това. Само
един път дошъл, казал всичко и всички други са фалш. Това според мен е
болезнено състояние на съзнанието. Да мислиш, че Божественто е толкова
ограничено, че се проявява само в Индия или само в Юдея.
Кану
Няма коментари:
Публикуване на коментар