Сега чуйте за плодовете, които се достигат от
тази практика. Върховна е радостта на йоги, чийто ум е спокоен, чиято
природа на страстта е успокоена, който е без грехове и по природа
вечен. Когато някой напредне в практиката на концентрацията, когато
я приеме с истински интерес и осъществи някои облаги, тогава не може
да я изостави. Концентрацията носи върховна радост, вътрешна
духовна сила, неподправено щастие и безкраен, вечен мир. Тя носи
дълбоко знание и дълбоко вътрешно виждане, интуиция и общуване с Бог.
Жизненоважна
точка в концентрацията е да се върне ума към същата точка или обект, отново и
отново чрез ограничаване на движенията му. Ограничете го до малки кръгове в
началото – това е основната цел. Ще дойде време, когато умът ще бъде прикован
единствено в една точка. Това е плодът на продължителната sadhana (практиката).
Сега вашата радост ще бъде неизразима.
Ако решите да медитирате върху форамата на стола, доведете всички мисли
заедно свързани с този стол и постоянно мислете за тези идеи. Не позволявайте
мисли за други обекти да навлизат в ума ви. Мисълта трябва да тече устойчиво,
подобно на непрекъснат поток от олио от един съд в друг. Постепенно
намалете броя на идеите свързани с обекта на концентрация. Когато всички тези
идеи отмрат, тогава вие ще достигнете свръхсъзнание (samadhi).
Когато и тази последна идея отмре и няма дори и единствена идея,
умът става изпразнен или свободен. Настава умствен вакуум. Това е стадий на
безмисловност, който е описан от Патанджали в раджа йога философията. Вие
трябва да минете отвъд това празно vrtti (мисловна форма) и да идентифицирате
себе си с върховната purusha или Brahman, тихият свидетел на ума, който дава
силата и светлината на ума. Тогава и само тогава вие ще достигнете най-висшата
цел на живота. Продължителната медитация върху Абсолюта води до
съвършенство. Една от най-големите нужди в духовния живот е медитацията.
Медитирайте и слушайте гласа на Бог. Това ще ви даде сила, могъщество и
мир.
Няма коментари:
Публикуване на коментар