четвъртък, 20 октомври 2016 г.

Кришна, имам нужда само от Теб


РОЛИ:

Дурьодана, най-възрастния от Кауравите

Арджуна

Кришна

 

(Музика – Гуру пее текстове от Бхагавад Гита.)

(Навечерието на битката при Курукшетра. Дурьодана е дошъл в дома на Кришна. Кришна е дълбоко заспал. Дурьодана влиза в стаята на Кришна и сяда до главата на Кришна на стол. Скоро Арджуна влиза и сяда при стъпалата на Кришна. Двамата чакат Кришна да се събуди. Арджуна гледа стъпалата на Кришна най-предано и душевно. Дурьодана гледа Кришна с огромна самоувереност и сигурност.)

ДУРЬОДАНА (към Арджуна): Виж този Кришна! Защо спи толкова много през деня? Не е ли чел Шастрите? Голям грях е да се спи през деня. Какво прави той?

АРДЖУНА (към Кришна): За пръв път, Кришна, виждам твоите стъпала. Те са толкова красиви. Те са толкова божествени.

(Арджуна докосва стъпалата на Кришна, почитайки и възхищавайки се на тяхната красота.)

ДУРЬОДАНА: Да, това е, което ти трябва да правиш. Трябва да докосваш неговите стъпала, да целуваш неговите стъпала. Ти си предопределен за неговите стъпала, а аз съм предопределен за неговата глава. Ще докосна неговата глава.

(Той се кани да докосне главата на Кришна, когато Кришна отваря очите си и вижда Арджуна.)

КРИШНА: А, мой Арджуна, какво те води тук? Ти си моята радост, ти си моята гордост, ти си моята любов. Какво мога да направя за теб?

ДУРЬОДАНА: Кришна, аз дойдох преди него. Аз дойдох преди него, така че трябва да обърнеш внимание първо на мен. Трябва да изпълниш първо моето желание.

АРДЖУНА: Кришна, аз също дойдох с едно желание.

КРИШНА: Ако и двамата имате желания, ще изпълня желанията ви.

ДУРЬОДАНА: Но аз дойдох първи. Трябва да изпълниш първо моето желание         

КРИШНА: Вярно е, ти дойде пръв, Дурьодана, но аз видях първо Арджуна. Трябва да изпълня първо неговото желание. Все пак, той е по-млад от теб. По-младият получава първия шанс, винаги.

ДУРЬОДАНА: Добре, Арджуна, ти просяко, моли Кришна да изпълни желанието ти.

КРИШНА: Дурьодана, нека не се караме тук. Това е моята къща. Двамата дойдохте тук, за да ви бъдат изпълнени желанията. Аз ще ги изпълня. Но тук не трябва да има никакви кавги, никакви борби, никакви спорове. Моето място е цялото мир, любов и хармония. Двамата сте ми скъпи, и ви уверявам двамата, че ще изпълня желанията ви.

АРДЖУНА: О Кришна, ти знаеш, че битката предстои. Искам ти да вземеш моята страна.

ДУРЬОДАНА: Спри, Арджуна! Аз искам Кришна на моята страна. Искам го!

КРИШНА: Ако и двамата ме искате, трябва да избера една страна. Но аз искам да удовлетворя и двама ви. Ето моето предложение: аз ще бъда на една страна, а моите воини и бойци всички ще бъдат на другата страна. Сега вие направете избор. Арджуна трябва да направи първия избор, защото видях първо него.       

АРДЖУНА: О Кришна, аз искам теб, искам теб. Не се нуждая от твоята армия. Искам само теб.

ДУРЬОДАНА: Кришна, сигурен ли си? Ще спазиш ли обещанието си? Ще бъдеш ли на едната страна, а твоята армия, цялата твоя армия, ще бъде ли на другата?

КРИШНА: Дурьодана, моето обещание е мое обещание. Можеш да бъдеш сигурен, че никога няма да наруша моето обещание. Ти вземи цялата моя войска, а аз ще бъда на страната на Арджуна.

АРДЖУНА (ронейки сълзи на радост и благодарност): О Кришна, ти си толкова добър. Да имам теб е да постигна победа. За мен да имам теб е моя върховна радост, върховна слава и върховна гордост. О Кришна, ти си толкова добър с мен. Моята радост, моят живот е целия благодарност към теб.

ДУРЬОДАНА: Благодаря ти дълбоко за твоята войска. Твоята войска е твоята истинска сила. Нека Арджуна има силата на твоето тяло. Аз ще имам силата на цялата твоя войска. Но спази обещанието си. Спази обещанието си, о Кришна. Цялата твоя армия трябва да бъде на моя страна.

КРИШНА: О Дурьодана, ще ти кажа още нещо. Аз няма да се бия. Аз само ще окажа такава помощ, каквато Арджуна поиска от мен.

АРДЖУНА: Искам да бъдеш мой колесничар, о Кришна. Щом като взе моя страна, моля те, бъди мой колесничар.

КРИШНА: Разбира се, ще бъда твой колесничар, Арджуна. Но няма да се бия.

АРДЖУНА: Не, няма да трябва да се биеш. Само бъди мой колесничар.

ДУРЬОДАНА (вън от себе си от радост): Кришна, значи ти ще бъдеш колесничар на Арджуна! Не можеш да се биеш и не можеш да имаш твоята армия с теб. Това е твоето обещание. 

КРИШНА: Да, това е моето обещание. Ти вземи моята армия с теб, а аз ще бъда колесничар на Арджуна.

ДУРЬОДАНА: Утре ще дойда и ще взема твоята армия. Не забравяй обещанието си, Кришна.

КРИШНА: Никога.

(Излиза Дурьодана.)

АРДЖУНА: Аз знам, че творецът е винаги безкрайно по-велик от творението. Ти си творецът на твоята армия. Дурьодана има творението, но аз имам твореца. Аз знам, Кришна, че ти си Всичко. Самото твое присъствие е безкрайна сила за мен. Самото твое присъствие е моя победа.

(Арджуна пее.) Joy joy joy joy joy Krishna joy More karo devabala Jachi ami barabhoi или Krishna bina jibana bina kemane bajabo Kemane kare khudra amar amire harabo
 
(Кришна му дава най-душевна усмивка.)

КРИШНА: О Арджуна, ти не знаеш колко скъп си на моето сърце. Ела, да вървим.
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар