Цялата
работа е в това да спрат тези религиозни спорове. Защото от една страна се
проповядва любов, от друга едните казват „тия са неверници“, другите – „тия са
неверници“, и ще се избият. В Индия до ден днешен се бият мюсюлмани и
хиндуисти. Не могат да се срещнат. Защо? Не е ли жалко – толкова хиляди години
религиите съществуват една до друга и в един момент да се бият и убиват поради
религиозни причини? Толкова е примитивно. А то е заради тази изключителност.
Само така и друго не. Само това е правилно, другото всичко е
погрешно.
Това време, само по този начин може. И по никакъв друг начин. Само с пеене на
Божието име може да стигнеш, с медитация не. Но това не е истина. Не е цялата
истина. Това е истина, ама и не е. И когато една половинчата истина, която е
истина, а в същото време може да бъде разбрана и иначе, се сложи като абсолютно
кредо, доктрина и получаваш фанатик, който утре ще иде и ще се кара с друг,
защото не прави това, което той прави. Защото „аз мисля, че трябва така и никак
иначе. Не може по друг начин.“
Фанатик
– тук ти пуши главата, а тук ти е хладно и затворено сърцето. Ако станеш
фанатик, обичаш всички хора, но будистите не ги обичаш. Ако си ваишнава, казваш
– „тези са демони“. Говориш за любов, за смирение, проповядваш любов, смирение,
а горките будисти ги наричаш лоши хора, демони, които не признават Кришна, и
които Го обиждат. Не е хубаво да обиждаш когото и да е. Ако си наистина
по-смирен от стръкчето трева, а обиждаш и гледаш другите като демони, не ти е
добре нещо. Демонизирал си се, щом виждаш в другите демони, щом не виждаш само
чисти преданоотдадени, имаш такъв филтър – влязъл ти е в очите. Нямаш любов.
Любовта е към всички хора. В една определена фаза човек трябва да има такава
посветеност на едно нещо. От друга страна, това е много здравословно, защото в
един момент животът те дърпа насам-натам и ти ако не се центрираш в нещо, да
кажеш – „сега се концентрирам, ще мантрувам, ще медитирам, ще пея за Кришна,
само Кришна, нищо друго не ме интересува”, ти не можеш да се дръпнеш от стария
живот.
Това
е причината, поради която казват на хората, че това не е лошо, но не разбират
по-дълбокия смисъл и не могат да дръпнат. В самия процес на бхакти има
развиване на преданост. Да развиеш преданост е много готино, защото да си
предан, да си бхакта, да си влюбен в Божественото е много хубаво. Това е
някакво изпълнение /изпълване/ на живота. Но ако станеш такъв само на ментално
ниво, не по-дълбоко, ще станеш фанатик… Ако не разбираш по-дълбокото, ще станеш
някакво изключение – утре може да вземеш да биеш хората, които не са от твоята
вяра. Ще станеш фанатик, а фанатизмът е липса на по-дълбоко осъзнаване.
Истинско духовно осъзнаване. Щом се появи фанатизъм в хората, това значи, че
нямат още реално духовно виждане. Те не виждат. Ти може да си Кришна, но един
фанатик няма да те види.
–
Перица Георгив – Пепси /Кану/
/
Няма коментари:
Публикуване на коментар